Conferència sobre la web 3.0 a Terrassa

La web 3.0 és el terme que es fa servir per parlar de l’ús i la interacció a la xarxa mitjançant diferents camins. Internet s’ha convertit en una base de dades, on juguen un paper important XML, RDF i els microformats, així com SPARQL, que permet un llenguatge estandaritzat i API per la recerca a la xarxa. De totes aquestes coses i moltes més es va parlar al gener a Terrassa durant la presentació del Curs de Marketing Digital i Comerç Electrònic. Alguns especialistes en SEO com iSocialWeb.com donen molta importància a la web 3.0 i a la transformació que està vivint Internet.

web30

La xarxa ha viscut molts canvis des de que va néixer. Al principi, a la web 1.0, lo que tenia més importancia era consumir continguts. Entrar en pàgines web i llegir textes o mirar vídeos. Quan vam fer el salt a la web 2.0, la característica més innovadora era que podíem interactuar amb aquesta informació que ens oferien, mitjançant foros, blogs, etc., i ja després amb el boom que han suposat les xarxes socials. Compartir continguts és la part fundamental de la web 2.0, però encara es poden fer moltes coses per millorar. Ahí es quan la web 3.0 entra en joc. Les keywords o paraules clau estan agafant molta força en tots els àmbits, tant per estratègies de posicionament com per l’influència que té en la conversió de clients. El contingut semàntic que aporta la web 3.0 permet que la tecnologia i els motors de búsqueda juguin un paper més important, a partir del nostres perfils a la xarxa.

Sembla que la web 3.0 potenciarà el concepte de personalització. L’informació que ens arribarà s’ajustarà molt més a les nostres preferències, i al mateix temps es farà una criba de manera que no ens arribarà allò que no ens interessa. O al menys el que la web 3.0 entengui que no ens interessa pels diferents perfils que tenim a la xarxa.

Poc a poc, alguns conceptes de la web 3.0 ja s’han anat introduïnt. Tanmateix, això també pot portar alguns problemes relacionats amb la privacitat i els límits que volem o podem imposar a la xarxa. De moment, els exemples operatius de web semàntica no han tingut gaire éxit. Per exemple, Noovo o Twinte van ser projectes molt il·lusionants que no han triomfat i han acabat tancant per manca de recursos. Des de Google també estan fent esforços per integrar la web semàntica, com hem pogut veure a Cuil, SemantiFind o Google Instant. Sembla que encara no hem arribat al moment ideal perquè requereix una inversió molt gran i les xarxes socials encara tenen molt recorregut, però sembla imparable la conversió cap a la web 3.0. És questió de temps que tant els usuaris com les empreses acabin adquirint els coneixements necessaris per poder-se adaptar-hi.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *